Povídky - baletní večer složený ze tří choreografií

Tweetněte nás!

V rámci baletního trojvečera představí své choreografie tři umělci - Ole Kristian Tangen, Jan Kodet a Attila Egerházi.

Jako poslední baletní premiéru v pozici uměleckého šéfa baletu Jihočeského divadla zařadil Attila Egerházi do dramaturgického plánu této sezóny baletní trojvečer Povídky. Večer je složen ze tří choreografií umělců světových jmen - Jana Kodeta, Ole Kristiana Tangena a Attily Egerháziho.
Práci v Jihočeském divadle již několikrát hostujícího Jana Kodeta mohou znát diváci z minulosti. Na choreografii Běžné případy R. Horty, jež byla součástí baletního večera s názvem Bez gravitace (2012), se podílel jako asistent choreografie, pro  operu Rusalka, která byla uvedena v premiéře v roce 2013 před Otáčivým hledištem v Českém Krumlově, zase připravoval choreografii.
Naopak novou tváří bude pro zdejší taneční publikum norský choreograf Ole Kristian Tangen, jehož přizval Attila Egerházi ke spolupráci poprvé.

První ze tří tanečních lahůdek bude právě Tangenova choreografie na téma odloučení s názvem ...a zmizeli. „Jednu věc máme všichni na světě společnou. Všichni jednou zažijeme nějakou formu odloučení. Mužeme být odloučeni od druhého člověka nebo se můžeme jednoduše odcizit sami sobě, a pak už najednou nepoznáváme ani sami sebe. Častokrát pociťujeme, že tvoříme skupinu nebo společnost. Ale jsme opravdu spolu, nebo jsme jen vedle sebe a vlastně sami? Vždy chceme předvídat, co je před námi, ale odloučení nás většinou zastihne nepřipravené! Jakým výzvám čelíme, když nastane nějaký druh odloučení? Odcizíme se sami sobě a necháme všechny ostatní, včetně sebe samých samotné? Oddělíme se od kolektivu?“ Takto popisuje své dílo Ole Kristian Tangen.

O tom, kam nás zavede Kodetův balet Řekni sýr!, nám jeho autor prozradil: „Fotoateliér je vybaven moderní citlivou zábleskovou osvětlovací technikou, tedy vším, co je třeba k zachycení vašich životních okamžiků. Stačí zapózovat.“

Třetí choreografie večera nese název Kresba v písku. „Proces práce choreografa znamená převážně kresbu pohybů v prostoru prostřednictvím lidského těla. Pohyby, tak jak se objevují, s následujícím pohybem zase mizí. Z toho důvodu je taneční umění uměním okamžiku, uměním přítomnosti. Abychom mohli žít život jako „umělci života“, musíme být připraveni žít v přítomnosti. Přítomnost je pro nás jedinou realitou. Minulost již neexistuje, stejně tak jako budoucnost. Hlavní roli v mém baletu hraje přechod momentu a přechod do různých fází života. Jak se z přítomnosti v momentě stává minulost a jak se náš život stává historií a odplyne pryč. Čas plyne a náš život a okamžiky z našeho života plynou s ním. Prožít život znamená v určitém smyslu kreslit obrazy do písku, které jsou pak pomalu, někdy rychle, smeteny vánkem času. Každý významný moment našeho života, vůně, barva, pocit, smích i slzy, dotek, tvář, tvar, zvuk, obraz, polibek, objetí, láska a celý život, to vše časem zmizí. Vše, co se zrodí a je stvořeno v hmotném světě, který je jevištěm dramatu našich životů, vše jednou zmizí a je jen otázkou času kdy….,“ vysvětlil Attila Egerházi.

Premiéra v pátek 18. 3. 2016 v Jihočeském divadle, další reprízy a rezervace vstupenek ZDE.


© 2002 - 2019 Marten & Louis, spol. s.r.o., www.marten-louis.cz // design - www.designatelier.cz
Připomínky a návrhy zasílejte na czech@marten-louis.cz.
Všechna práva vyhrazena, Jihočeské divadlo, příspěvková organizace
Dr. Stejskala 19, 370 47 České Budějovice
Zásady ochrany osobních údajů