Z médií
Liberecký deník
17. 5. 2019
Lidové noviny
17. 5. 2019
MF dnes
17. 5. 2019
Právo
17. 5. 2019
Lidové noviny
16. 5. 2019
MF dnes
16. 5. 2019
Liberec.cz
16. 5. 2019
Týden.cz
16. 5. 2019
Divadlo.cz
16. 5. 2019
Tnv.cz
16. 5. 2019
i-divadlo.cz
16. 5. 2019
Deník
15. 5. 2019
idnes.cz
15. 5. 2019
Radio1.cz
15. 5. 2019
Právo
14. 5. 2019
starší >>
Z vašich ohlasů
Vložte ohlas

Jihočeská Thálie 2018, 13. 5. 2019

Dobrý den, ráda bych reagovala na příspěvky pana Havlínka, kterému tímto velmi děkuji za to, že je vůbec poslal. Nejprve k JIHOČESKÉ THÁLII: S postřehy herce pana Havlínka souhlasím; měla–li by být Jihočeská Thálie opravdu diváckou cenou, měly by být, dle mého soudu, započítány pouze hlasy „skutečných diváků“ (přičemž např. ten můj by se letos vlastně započítat nemohl, neboť i já jsem – jak si teď uvědomuji – hlasovala přes internet). Je dobré si připustit, že ne ke všemu jsou technologie vhodné. Hlasováním prostřednictvím formulářů se může skupina fiktivních diváků značně omezit. Např. v Divadle A. Dvořáka v Příbrami podobná divácká anketa rovněž probíhá, ovšem pouze prostřednictvím anketních formulářů – mám ověřeno – a to právě z výše uvedeného důvodu. Je přece rozdíl něčemu nebo někomu fandit a ve své podstatě „lajkovat“, a nebo jako divák ocenit inscenaci. Pak se chci ještě vyjádřit k „divácky nejúspěšnější inscenaci JD za rok 2018“ a to k představení opery PRODANÁ NEVĚSTA. Viděla jsem je celkem 2x. V obou případech to bylo naprosto šílené po stránce hudební , což je možno brát jako víceméně objektivní fakt, který potvrzuje tiché úpění spojené s nevěřícími grimasami jedné mladé operní zpěvačky, která seděla kousek ode mne a též hodnocení odborné kritiky, které je možno vidět i na webu JD, a to ze dne 11. 11. 2018. Z mých subjektivních dojmů snad jenom připojím, že asi 2 režijní nápady se mi líbily – nejvíc asi „mimoň Vašek“ schovávající se do bedny svého vlastního světa. Celkově však představení vidím po stránce režie, výpravy a kostýmů jako silně nekonzistentní až nesmyslné. A taky si nemohu odpustit, že z režijního pojetí komediantů je mi poněkud nevolno. Opravdu nevím, co bych odpověděla svým vnoučatům, kdybych je na „Prodanku“ vzala, jako že nevezmu, na jejich případný dotaz o významu interakce mezi Principálem a Vaškem. Připadá mi, že ohrožen zprzněním je nejen Vašek, ale i česká národní opera v českobudějovické inscenaci. Jako velmi nefér tedy vůči ostatním budějovickým umělcům tedy vnímám, když na rozdíl od nesrovnatelně kvalitnějších inscenací, které JD uvádí či v minulých měsících uvádělo (z mého pohledu z oper např. Trubadůr, La Traviata, Její Pastorkyňa, balet Klíče odnikud, z činoher Letní vosy…, Přisámbůh, Téměř dokonalá láska, Pokoušení) je mediálně oslavována tato hrůza.

L. M. Maršíková

Jihočeská Thálie 2018, 9. 5. 2019

Dekuji za odpověď. Svou reakci jsem již posílal, ale asi se někde ztratila, tak tedy znovu a strucne. Rozhodne si nemyslim, ze zde jde o nějaký podvod s IP adresami, ono to ani není zapotřebí..jen si myslím, ze si někdo před dvěma lety řekl "ono tu diváckou cenu vlastně není zas tak těžké vyhrát". Je evidentní, ze ostatní umělci z jiných oboru (činohra, balet, malé divadlo) se příliš aktivně na hlasování nijak nepodíleli (ano, za to si mohou sami) a nechali to jen na divacich - od toho je to divácká cena. Je totiž pozoruhodné, ze poslední dva roky najednou vyhráli ve všech kategoriích divácké ceny jen umelci z opery a i na dalších místech se umístili výhradně jejich kolegové ze stejného oboru..chci jen podotknout, ze zde nechci snižovat kvality opery JD, operu v JD mám rad a naprosto uznávám vaši práci..jen si nemyslím, ze by byl tak propastny divácky rozdíl mezi operou a ostatními..zvlášť když ještě prihledneme na počet odehraných inscenaci za sezónu i to, kolik jich mají  jednotlivý umělci. Neříkám, ze je to stěžejní, ale za povšimnutí to stojí...Ono se nabízí, ze brblam (jakožto bývalý člen činohry JD), ze nevyhrál nikdo z činohry a měl, ale tak to není...jen mě mrzí, ze diky internetu a jednoduchosti hlasování tato kategorie přestává být tak nějak divácká, ale spíše kamaradska a kdo zburcuje více přátel na internetu. Abych jen nemudroval, myslím si, ze je tu jsou možnosti jak tomu trochu zamezit. Rikal jste, ze internet je správně, v rámci zviditelnění této soutěže (kategorie). To mate pravdu, ale ponechal bych to jen na bázi zviditelnění. Samotné hlasování by kupříkladu mohlo probíhat jen v divadle a hlasovací lístek by byl lístek do divadla, kde jsem prave viděl inscenaci či umělce, kterému chci dat hlas. On by se pak možná trochu víc oddělil hlasující divák, který byl v divadle a má tudíž výsostné právo ovlivnit svým hlasem konečně pořadí v této kategorii, od kamaráda, který byl jen zrovna na internetu..však stále doufám, ze neděláme divadlo, jen kvůli soutěži, která je jednou za rok. Přeji mnoho úspěchu do dalších let a hodně spokojených diváků. Tomas

Tomáš Havlínek

Šípková Růženka, 7. 5. 2019

Nádherné představení, balet jak má být, tanečnice na špičkách, pěkná dekorace i kostýmy, výpravné , děkujeme všem za krásný večer. Úžasný Zdeněk Mládek!!!!

Svobodovi

Šípková Růženka, 7. 5. 2019

Premiéra baletu 3. 5. 2019 Šípková Růženka předčila naše očekávání, klasika nás pohladila na duši. Děkujeme všem tanečníkům za skvělé zvládnutí svých rolí. Úžasné vystoupení Zdeňka Mládka umocněné kostýmem, souzněním s hudbou i výrazem nás opět nenechal na pochybách, že tento sólista je stále jednička. Velkolepá pohádka. Díky!!!

Plíškovi + Hermanovi

Jihočeská Thálie 2018, 2. 5. 2019

Milý Tomáši, myslím, že samo finanční ocenění zrovna v kategorii diváckých cen nehraje vůbec takovou roli, jak myslíte. To, že se do ceny diváků pochopitelně promítá do značné míry i aktivita fanoušků a přátel jednotlivých umělců, je zcela přirozené a nelze tomu nijak zamezit. Dokonce si myslím, že právě proto se ta cena vyhlašuje, aby byli diváci do vyhlašování více zainteresováni a mohli dávat své hlasy svým oblíbeným divadelníkům a inscenacím, a samozřejmě každý své přátele má možnost prostřednictvím např. sociálních sítí na hlasování upozornit, a ano, někdo je v tomto aktivnější a má příznivců více, než druhý, ale 1) se s tím nedá vůbec nic dělat, leda nějak zakázat všem hercům, aby tu anketu jakkoli šířili, což by ale 2) bylo vlastně kontraproduktivní, protože tím, že ji šíří sami umělci, kteří aktivizují své okruhy příznivců, dostává celá anketa větší publicitu, což je vlastně žádoucí, neboť čím více diváků hlasuje, tím je výsledek relevantnější a má větší výpovědní hodnotu a drobné výkyvy způsobené tím, že někdo aktivizuje více svých přátel než jiný, se v celkovém součtu rozpustí. Nepodsouval bych však nikomu jinou motivaci, než každému divadelníku přirozenou touhu po úspěchu u publika a ta bude stejná, ať bude cenou šek nebo láhev červeného. Já nevím, čím vy osobně posuzujete, která inscenace udělala nejvíce divákům radost, že ve vás výsledky budí nedůvěru, já osobně si ale nedovedu představit jiný nástroj, než nějakou takovouto anketu, a samozřejmě čím větší publicitu jí dokážeme dát tím lépe. Přičemž je nutné si stále připomínat, že každý výsledek ankety má pouze omezenou výpovědní hodnotu a těžko lze od něho očekávat zcela objektivní hodnocení, je to pouze statisticky vyjádřený úhel pohledu určité skupiny lidí. Mohu Vás nicméně ubezpečit, že dbáme důsledně na to, aby hlasy byly vždy od skutečných a nikoli imaginárních hlasujících a např. hlasy ze shodných IP adres, nebo kartičky bez ověřitelných údajů nejsou akceptovány. Mohu Vám snad také prozrad it, že rozdíly v počtech diváckých hlasů byly letos natolik výrazné, že sotva mohla mít zásadní roli aktivita jednotlivých umělců na sociálních sítích.
Srdečně Vás zdravím a přeji vše dobré. T. Studený (šéf opery JD a režisér letošního předávání cen)

Tomáš Studený

Jihočeská Thálie 2018, 30. 4. 2019

A zase tu byla Jihočeská Thalie! Chtěl bych moc pogratulovat všem, kteří byli oceněni za svou práci a za svůj výkon v jednotlivých inscenacích, ať už to bylo v baletu, opeře, činohře, rohlasu nebo to byly ceny pro malé divadlo. Je také potřeba vyzdvihnout Nadační fond Jihočeského divadla, který oceněným hercům už nějakou dobu dává pěknou částku jako motivaci do příštích let :) nebo je to, jako to bylo v mém případě, vítaná pomoc při placení velkých účtu po hereckých večírcích :D Však dovolím si jeden malý poznatek, který mám už z minulého roku. Je to můj názor a můžu možná někomu křivdit, ale nemyslím si. Podotýkám, není to vlastně nic proti lidem, co byli oceněni, ale spíš proti trochu nešikovnému systému. Kromě cen, které se rozdávají za jednotlivé výkony v jednotlivých inscenacích, o jejíchž vítězích rozhoduje odborná porota, jsou tu také ocenění, které vybírají diváci...jako je kupříkladu nejoblíbenější herec, herečka a nejoblíbenější inscenace. Je nejvíce v pořádku, že tato katogorie existuje, ale můj názor je takový, že by asi bohužel neměla být oceněna touto krásnou finanční částkou nebo nevím jak zamezit tomu, aby to nebyla spíše soutěž o to, kdo má více zurgovamých kamarádů na internetu, kteří jsou připraveni klikat, hlasovat. Ono totiž možná kdyby v těchto kategoriích byla výhra hrníček a flaška slušného červeného, tak by z toho někdy...možná...opravdu vylezla inscenace nebo umělec, který ten rok byl nejvíce vidět a dělal divákovi největší radost. Jen dávám podnět, zda by se nešlo nad tím do příštích let zamyslet a udělat to nějakým způsobem v těchto kategoriích spravedlivější.

Tomáš Havlínek

O Palečkovi, 30. 4. 2019

Báječné představení. Byli jsme s dětmi 4 a 3 roky a všichni jsme se skvěle bavili.

Jana Bártů

Pod sněhem, 29. 4. 2019

Tragikomická sonda do mikrokosmů čtyř ženských duší, které nám tři sestry a jejich matka poodhalí v den rodinného setkání na oslavě otcových narozenin. Sny, touhy a životní ideály bortící se jak domeček z karet. Co jsme schopni obětovat pro své nejbližší a do jaké míry ochotni slevovat z představ o štěstí? A co všechno nevyřčené a nedořešené marně ukrýváme pod sněhem vzpomínek, v naději, že nepříjemné zhojí čas? Vděčných partů se čtyřlístek hereček zhostil s grácií autenticity, dobře je v menších, ale nikoli nepodstatných rolích doplnili i oba mužští protagonisté. Silná a působivá inscenace. 80 %

Helena Grégrová, i-divadlo.cz

Rybí krev, 24. 4. 2019

Měli jsme tu čest vidět premiéru inscenace Rybí krev z pera úspěšného autora, budějovického rodáka, Jiřího Hájíčka.
Vrátili jsme se v čase do našeho mládí, byli jsme jen o málo starší než hlavní hrdinka, k událostem, které zasáhly i naše životy. Chceme tímto poděkovat všem, kteří se podíleli na ztvárnění této velmi povedené činohry. Výkony herců, zvláště pak Kamily Janovičové, scéna s autentickou atmosférou tvořící kompaktní celek, který vtáhne diváka do děje. Děkujeme za nevšední zážitek.

Dana Kubů

Divadelní dílny, 17. 4. 2019

Dobrý den, minulý týden jsme poprvé vyzkoušeli divadelní dílny Bruncvík, kterých se zúčastnili žáci našich prvních tříd. Program byl pro děti velmi zábavný, druhý den hrdě hlásily, jak mají doma vystavený svůj erb a všem nám v hlavě stále zní slova Vida, vida… :) Velké díky patří oběma lektorům Dance a Martinovi, kteří se dětem krásně věnovali i ateliéru A3D. Rádi se k vám vrátíme :)

E. Schatralová

Kalifornská mlha, 17. 4. 2019

Včera jsem konečně viděla Kalifornskou mlhu a můj večer díky tomu získal jedinečnou dimenzi. Daniela Bambasová a Lubor Šplíchal byli skvělí, prostor divadla byl díky nim nabitý energií, spoustou vtipných momentů, ale i důvodů k zamyšlení... Výborné představení, po němž jsem si navíc ještě dlouho četla o Jacksonu Pollockovi. Děkuju za parádní zážitek, který neměl chybu. Takže odpouštím i nepříjemné horko :-)

Martina Faktorová

Evita, 8. 4. 2019

Děkuji všem zúčastněným za tuhle podívanou! Lukáš Adam jako CHE tahounem představení. Skvělé výkony M. Noskové, J. Škarky, M. Danielové,... a vlastně všech ostatních z velmi bohaté company. Představení má velkou přednost v podobě relativně jednoduché a přesto velmi funkční scény Ondřeje Zichy. Místy trochu zlobilo ozvučení, ale to na výsledném dojmu z této skvěle zrežírované záležitosti moc neubírá. 100 %

MartinB, i-divadlo.cz

Evita, 8. 4. 2019

Michaela Gemrotová působí jako zjevení. Bravo!!!! A hlavně za ni toto hodnocení. 90 %

Bourac iluzi, i-divadlo.cz

Elity, 3. 4. 2019

Hru napsal J. Havelka pro Slovenské národné divadlo. Režisérka první české inscenace M. Schlegelová se vydala vlastní cestou. Česká varianta působí ve srovnání s méně doslovným slovenským zpracováním „agitačněji“, odkazy na konkrétní osobnosti a události jsou přímočařejší. Ansámbl Jihočeského divadla prošel v posledních letech výraznou obměnou a ukazuje se, že mu rozhodně dech nedochází. 65 %

Pavel Širmer, i-divadlo.cz

Elity, 2. 4. 2019

Teď jsme se vrátili z představení. Bylo to prostě parádní !! Bureš byl tak přesvědčivý, že nikdo nemůže pochybovat, kdo to ve skutečnosti je. Moc se mi líbila scéna a vlastně úplně všechno. Estébáci, reportérka, paní herečka, generál, všichni byli úžasní. Děkuji za skvělý zážitek, měli byste to hrát někde na náměstí, třeba by se lidi konečně probrali. : )

Jitka Boháčová
starší >>


Přidejte svůj ohlas

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Vaše jméno    Kontakt


Kontrola proti robotům: Součet 133 + 8 je:

Tímto, v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů, v platném znění, prohlašuji, že mi je alespoň 16 let a uděluji tak svůj souhlas se zpracováním uvedených údajů příspěvkové organizaci Jihočeské divadlo, se sídlem Dr. Stejskala 19, 370 47 České Budějovice, IČO: 00073482, za účelem zveřejnění vašeho ohlasu. Upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány! Osobní údaje bude správce zpracovávat manuálně i automaticky přímo prostřednictvím svých zaměstnanců a dále prostřednictvím společnosti Marten & Louis, spol. s.r.o., IČO: 26016168, se sídlem Kostelní 942/46, České Budějovice. Osobní údaje předané tímto způsobem budou uloženy v databázi Jihočeského divadla maximálně po dobu 10 let od vložení a mohou být libovolně upravovány či smazány manuálně i automaticky, online či přes zaměstnance společnosti.  Odvolání souhlasu se zveřejněním či zpracováním poskytnutých dat lze online v této servisní sekci či e-mailem na osobniudaje@jihoceskedivadlo.cz.  V případě podezření na neoprávněné použití Vámi poskytnutých údajů máte právo předat podnět k šetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Více informací zde.

© 2002 - 2019 Marten & Louis, spol. s.r.o., www.marten-louis.cz // design - www.designatelier.cz
Připomínky a návrhy zasílejte na czech@marten-louis.cz.
Všechna práva vyhrazena, Jihočeské divadlo, příspěvková organizace
Dr. Stejskala 19, 370 47 České Budějovice
Zásady ochrany osobních údajů