Pavel Knolle

 

Narodil se v Novém Boru a vystudoval pražskou Taneční konzervatoř, po studiích nastoupil angažmá v Laterně magice, kde působil jako sólista ve všech inscenacích. Na počátku 90. let XX. stol. spoluzakládal s choreografem Davidem Slobašpyckým baletní skupinu Pražský festivalový balet, se kterou se zúčastnil několika zahraničních turné (USA, Portugalsko, Čína, Turecko). Hostoval v divadle F. X. Šaldy v Liberci (Krysař, Romeo a Julie, chor. P. Šimek) a v Baletu Národního divadla  v Praze (Mozart? Mozart!, chor. P. Zuska). Příležitostně se věnuje návrhům kostýmů a scén pro taneční a baletní inscenace (Národní divadlo, Laterna magika, Pražský komorní balet, Národní divadlo Brno, Divadlo F. X. Šaldy, Národní divadlo moravskoslezské, Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem, Jihočeské divadlo aj.). V roce 2002 byl nominován na Cenu Thálie za výkon v duetu Les Bras de Mer (chor. P. Zuska, v rámci inscenace Graffiti) a získal cenu Tanečního sdružení ČR. Od roku 2010 se stal vedoucím uměleckého souboru Laterny magiky nově přičleněného pod Národní divadlo. Je režisérem a výtvarníkem inscenace Laterny magiky Cube.

Repertoár

Labyrint pana Fauna

Labyrint pana Fauna

Marek Svobodník, Štěpán Pechar

Inscenace složená ze dvou choreografií

Faunovo odpoledne

“Každý muž je, nebo alespoň jednou v životě byl, podstatou faunem, tedy lovcem hnaným svými pudy”. Takto by se dala jednou větou shrnout myšlenka této volné adaptace stejnojmenné slavné Nižinského choreografie na námět Mallarmého impresionistické básně.
Obrazovost výjevů, jež člověku zůstanou na mysli po prožití takřka živého snu, podepřeného mnohdy až absurdní symbolikou, je hledáním podstaty “faunovství”. To se skrývá v každém muži, stejně tak jako nymfou je či byla jednou každá žena.

Hudba: C.Debussy, Ondřej Vinklát

Choreografie, režie a dramaturgie / Faunovo odpoledneMarek Svobodník

Claude Debussy

Hudba / Faunovo odpoledneOndřej Vinklát

Asistent choreografa / Faunovo odpoledneZdeněk Mládek