Shakespeare v Hollywoodu

Ken Ludwig

komedie premiéra: 19. 2. 2016
Tweetněte nás!

Shakespearův Sen noci svatojánské jako hollywoodský trhák? Slavný režisér Max Reinhardt tvrdí, že ano, je to ale Evropan a o americkém byznysu neví nic. Bratři Warnerovi si rvou vlasy. Kvůli lásce jednoho z nich k filmové hvězdičce toužící po umění, může firma Warner’s Brothers přijít na buben. Bláznivý svět filmu, který přivábí skutečného vládce elfů Oberona a jeho pravou ruku Puka, aby si trochu pohráli s city smrtelníků…

 

Účinkují

Oberon
Puk
Max Reinhardt
Jack Warner
Albert Warner
Harry Warner
Sam Warner
Will Hays
Daryl
Olivie Darnellová
Lydie Lansingová
Louella Parsonsová
Dick Powell
Jimmy Cagney
Joe E. Brown
Dokumenty
Tisková zpráva
Plakát k představení
grafický design / Marek Vácha
Z médií
www.mezinami.cz
10. 6. 2016
zakulturou.cz
11. 3. 2016
Deník
2. 3. 2016
kulturne.com
28. 2. 2016
MF dnes
25. 2. 2016
MF dnes
19. 2. 2016
Deník
19. 2. 2016
Právo
19. 2. 2016
Deník
18. 2. 2016
eurozpravy.cz
16. 2. 2016
Divadlo.cz
16. 2. 2016
Blesk.cz
16. 2. 2016
 
Pohybová spolupráce Jaroslava Leufenová
Dramaturgie Olga Šubrtová
Představení řídí Jan Saska

 
Délka / 2 hod. 15 min.
Pátek
30. 9. 2016
19:00 Budova JD rezervovat
Pátek
21. 10. 2016
19:00 Budova JD rezervovat
Sobota
29. 10. 2016
19:00 Budova JD rezervovat
Filmové dotáčky / Kateřina Husáková, Petr Holeček. Novináři, hosté na večírku, herci v ateliéru, filmový štáb / Lukáš Bartoň, Jiří Cehák, Markéta Heidenreichová, Kateřina Kuboušková, Jaroslav Kukrál, Tereza Mahrová, Žaneta Petrová, Zdeněk Říha, Lukáš Slepička, Markéta Vejdovcová. Hudba v představení užita na základě licence OSA.

Více...
Z vašich ohlasů
Přidejte svůj ohlas

Shakespeare v Hollywoodu, 23. 9. 2016

Právě jsme se vrátili z představení, úžasné!!! Děkujeme
Renata Šestáková

Shakespeare v Hollywoodu, 31. 8. 2016

65% Režisérka hru inscenovala kdysi v DnV. Vstoupila tak podruhé do téže řeky a dle mého názoru se jedná o návrat vydařený. Hře, respektive nové inscenaci, napomohlo menší jeviště JD, v němž se vztahy mezi postavami i prožívané situace zintenzivněly, což přineslo i více humoru. Herecky mě oslovili R. Šmotek a T. Havlínek. Z inscenace překvapivě vystupují i dvě ženské postavy - Lydie v podání D. Verzichové, jež s citem pro míru ztvárnila prototyp přihlouplé subrety, a Louella Parsonsová, v níž J. Červenková vytvořila nepřehlédnutelnou osobnost jízlivé novinářky komentující společenské dění.
Jiří Landa, i-divadlo.cz

Shakespeare v Hollywoodu, 28. 4. 2016

Očima přísného divadelního kritika jsou tyhle Ludwigovy postmoderní námluvy s renesančním klasikem nepochybně záležitostí bez vyšších uměleckých ambic. Hře sice nechybí určitá míra sofistikovanosti – narážky na texty z různých Shakespearových her, tíživé téma umělecké nesvobody zprostředkované postavou Maxe Reinhardta nebo mixování reálných a imaginárních figur. Divák se nicméně může spolehlivě bavit i bez hlubších znalostí jak Shakespeara, tak detailů a jmen ze "zlaté éry Hollywoodu". Je to ale nutně na škodu kvalitě hry? Myslím, že v tomto případě ne – inscenace pro mě totiž bez problémů naplňuje kategorii oddychové komedie, která si zcela vědomě neklade vyšší cíle, ale zároveň neupadá do prvoplánové podbízivosti. "Atraktivní balení" hře zajišťují sevřená scéna nahrávající stylizaci do prostředí hollywoodských ateliérů, Fikejzova dobově padnoucí hudba a především (chtělo by se říct už tradičně) skvělé Kyptovy kostýmy. Oceňovat výkony herců znamená  pouštět se do vypisování telefonního seznamu, protože každý z nich dokázal své postavě "vybojovat" alespoň jeden úsměv vzbuzující výstup a zároveň se vyvarovat přílišného tlačení na pilu a přehrávání (snad tomuto riziku nepodlehnou ani při dalších reprízách). Jiří Untermüller jako obávaný Will Hays v průběhu děje velmi vyváženě přepíná výrazový projev mezi striktním a sarkastickým úředníkem a neodolatelně narcistním blouznivcem. Hlasově a vizuálně "čtyřjediný" Jan Dvořák suverénně zvládá nejen "chodící klišé" Jacka Warnera, ale i tři jeho bratry, jejichž telefonické rozmluvy mají patřičnou šťávu. René Šmotek, jehož postava má jako jediná i hlubší tragický nádech, úspornými gesty a lehkým akcentem sympaticky vykresluje Reinhardta jako skeptického, humorem vyzbrojeného Evropana uprostřed hollywoodské povrchnosti. Nastavenou retro-stylizaci hry dokonale ctí a výrazově naplňuje trio dámských postav: Olivie v křehce přirozeném podání Terezy Vítů, "vzorová" naivka Dany Verzichové i novinářka Jaroslavy Červenkové přesvědčivě zprostředkovávající nablýskanost i rutinu "velkého světa" filmu. Jednoznačnými králi představení jsou nicméně představitelé ústřední, perfektně sehrané dvojice. Viktor Limr si jako Oberon pohrává s tónem hlasu při každé své replice a jeho přesně dávkovaná ironie, gesta a smysl pro timing jsou naprosto vynikající. Tomáš Havlínek má energii a uvolněnost, které k postavě Puka nezbytně patří, a znovu prokazuje jednoznačný a přirozený komediální talent, který by mohl do budoucna s přehledem zužitkovat i v "opravdovém" Shakespearovi. Je zkrátka fajn vidět soubor činohry zas jednou v sehrané formě a v kusu, který by si snad mohl získat dlouhodobější zájem diváků. Díky za to.
Michal

Shakespeare v Hollywoodu, 4. 4. 2016

Úžasné představení, které nás velmi pobavilo :) Jen tak dál.....
Mirka Soukupová

Shakespeare v Hollywoodu, 25. 2. 2016

Pobavilo. Moc povedené, příjemná divadelní oddychovka :-)
Jiřina Mikšátková


Přidejte svůj ohlas

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Vaše jméno    kontakt


Kontrola proti robotům: Součet 810 + 14 je:
© 2002 - 2016 Marten & Louis, spol. s.r.o., www.marten-louis.cz // design - www.designatelier.cz
Připomínky a návrhy zasílejte na czech@marten-louis.cz.
Všechna práva vyhrazena, Jihočeské divadlo, příspěvková organizace
Dr. Stejskala 19, 370 47 České Budějovice