Tereza Szentpéteryová

sólistka baletu

Narodila se v roce 1993 v Praze. Již od útlého dětství začala navštěvovat hodiny tance v ZUŠ Lounských, odkud nastoupila do Baletní přípravky Národního divadla k profesorkám Dagmar Špryslové a Nadě Sobotkové. První jevištní zkušenosti získala v dětských rolích v Národním divadle v baletech Labutí jezero a Louskáček. Vedle baletu se věnovala i hře na housle a irským tancům, se kterými vyhrála 1. místo na mezinárodní soutěži ve Varšavě. Odborné taneční vzdělání získala na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy, kde během studií hostovala v divadelních představeních např. v baletu Don Quijote ve Státní opeře. Po absolvování konzervatoře se stala členkou Bohemia Baletu, pod vedením uměleckého šéfa Jaroslava Slavického, kde tančila v choreografiích českých i zahraničních umělců např.: Carmina Burana (I. Kubicová), Slova z Jantaru (J. Cemerek), Oliver Twist (B. Andreo), V Mlhách (P. Zuska). S Bohemia Baletem navštívila taneční festivaly v Columbii (Festival Internacional de Ballet Cali 2014 a 2016), a japonské Toyamě ( 2016). Dále se účastnila hostování a turné v Číně, Japonsku, Německu, Rakousku, Francii aj. V letech 2016 - 2017 působila jako pedagožka na TKHMP. 

Od roku 2017 je členkou a od roku 2019 sólistkou souboru Jihočeského divadla. Mezi její nejoblíbenější role ztvárněné v JD patří: Stella (Tramvaj do stanice Touha - L. Vaculík,) Kráska (Kráska a zvíře - B. Kéri Nagy), Oni (Klíče odnikud Petr Zuska) a Duše (La traviata chor. V. Poldauf Riedlbauchová).

Program

Duben 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Labyrint pana Fauna Čt  18.4. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace

Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.

Květen 2024

Program na tento měsíc pro Vás připravujeme.

Červen 2024
Červenec 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Egon Schiele - Autoportrét  26.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét So  27.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét Ne  28.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét Út  30.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét St  31.7. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Srpen 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Egon Schiele - Autoportrét Čt  1.8. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét  2.8. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Egon Schiele - Autoportrét So  3.8. Začátek 21:30 Konec 22:50 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher