Lucia Škandíková

scénografka

Absolvovala obor kostým a maska na DAMU u prof. Jany Zbořilové. Půl roku pobývala na studijní stáži na Institut del Teatre v Barceloně.

Věnuje se divadelní a filmové scénografii a kostýmu, v autorské tvorbě se zaměřuje na dokumentární divadlo, instalace a design.

Spolupracuje s režiséry Danielem Špinarem, Viliamem Dočolomanským, Janem Fričem, Janem Nebeským, Veronikou Riedlbauchovou, Matijou Solcem atd. Jako scénografka realizovala řadu představení jak v České republice, tak v Evropě (Slovinsko, Estonsko), například Hamleta ve Švandově divadle, Informátory v Divadle Ponec, Odtržení v galerii DOX, Velvet Havel v Divadle Na zábradlí, Žebráckou operu v Klicperově divadle v Hradci Králové, Můj romantický příběh v Divadle Petra Bezruče v Ostravě, Valmonta v brněnské Redutě nebo Zkrocení zlé ženy v rámci Letních shakespearovských slavností atd.

Na scéně Stavovského divadla spolupracovala s Danielem Špinarem na inscenaci Othello, benátský mouřenín a se Štěpánem Páclem na Modrém ptákovi. Na Nové scéně se podílela na inscenacích Zemětřesení v Londýně a Spolu/Sami. V Národním divadle vytvořila scénu pro operu Z mrtvého domu a Manon Lescaut, obojí v režii Daniela Špinara.

Repertoár

Lazebník sevillský

Lazebník sevillský

Gioacchino Rossini

Groteska z časů bílých paruk

Komická opera ve svébytném stylu bonvivána Gioacchina Rossiniho, vycházející z italského bel canta, dějově předcházející Mozartově Figarově svatbě. Jiskřivé árie, u nichž si budete podupávat nohou a ještě dlouho vám budou znít v hlavě. Díl první: jak mazaný lazebník zoufalému hraběti ke krásné hraběnce pomohl.

V inscenaci jsou užity rychlé světelné záblesky. 

Už nyní si však můžete přečíst zážitkový obsah inscenace. Najdete v něm spoustu zajímavostí s odkazy a můžete se tak na představení už nyní příjemně naladit.

Hudební nastudování a dirigentMartin Peschík

Režie, choreografieMiřenka Čechová

Režie, choreografiePetr Boháč

ScénografieLucia Škandíková