Alena Pešková

V roce 1994 absolvovala na Taneční konzervatoři v Praze. Po jedné sezóně v Hudebním divadle Karlín přijala angažmá v baletu Divadla J. K. Tyla v Plzni. Od roku 1999 pracuje jako nezávislá tanečnice, choreografka a režisérka. Absolvovala mnohá zahraniční turné (Evropa, Japonsko, Jižní Amerika). Spolupracuje s mnoha divadly v Čechách i v zahraničí. Připravuje choreografie pro opery, muzikály, festivaly, vernisáže. Vytváří celovečerní balety na vlastní libreta (Maryša, Café Aussig, Periférie, Jessie a Morgiana, Louskáček, Krvavá svatba, Gustav Klimt, Popelka, Svěcení jara, Zkrocení zlé ženy, (S)tvoření bouře a jiné). Režíruje rovněž opery, z nichž jmenujme Bizetovu Carmen, Donizettiho Dona Pasquala, Verdiho Trubadúra. Je zakladatelkou nezávislého sdružení profesionálních tanečníků s názvem Ultra-minimal-ballet (UMB), s nímž nastudovala například inscenace: 5m2 (hudba Petr Wajsar), Jessie a Morgiana; Děvčátko se sirkami (hudba Gabriela Vermelho).

V letech 2010 až 2019 působila jako choreograf a šéf baletu Divadla F. X. Šaldy v Liberci. Dvakrát se ocitla v širší nominaci na cenu Thálie. Mezi její nejvýznamnější taneční role patří Marguerite Gautierová – Dáma s kaméliemi, Lisetta – Marná opatrnost, Rebecca – Carmina burana, Morgiana – Jessie a Morgiana, Titanie – Sen noci svatojánské, Pamina – Kouzelná flétna.

Její balet Zkrocení zlé ženy byl v roce 2019 oceněn Asociací baletních umělců cenou pro nejlepší baletní inscenaci. Za interpretaci rolí v jejích choreografiích se řada tanečníků stala laureáty ceny Thálie a dalších oborových ocenění.

Repertoár

Tristan a Isolda

Tristan a Isolda

Alena Pešková

Taneční drama na motivy staré keltské legendy

Smrt a Láska jako přeludy, které ženou svět proti času a prostoru. Smrt a Láska, které zrazují další přeludy, jako jsou přátelství, pravidla a zodpovědnost.

Taneční zpracování známého příběhu zakázané a nenaplněné lásky Tristana a Isoldy nabízí silné prožívání všech emocí, jichž je plný. Emocí, které jsou vykřičené či zašeptané tělem, gestem, výrazem tváře...Téměř beze slov, ale o to intenzivněji.

Libreto, choreografie, režieAlena Pešková

ScénaRichard Pešek

KostýmyAleš Valášek

Asistenti choreografaBéla Kéri Nagy