Michal Vejskal

Skladbu studoval na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze, kterou absolvoval v roce 2010. Následně zde studoval další čtyři roky obor dirigování. Skladbu absolvoval se svou autorskou kapelou Rotengam Group, studentským experimentálním souborem, který založil pro účely interpretace vlastních skladeb. Dnes se věnuje převážně kompozici a scénické hudbě.

S choreografkou a režisérkou Alenou Peškovou se podílel na tanečních dramatech Bouře na námět A. N. Ostrovského, Kříž u potoka podle K. Světlé a na taneční komedii podle C. Goldoniho Sluha dvou pánů.

Je autorem scénické hudby k inscenacím Činoherního studia v Ústí nad Labem (Den člověka) a Divadla Aqualung (Pravda). Rozsáhlá je jeho hudební spolupráce s činoherním režisérem Davidem Šiktancem na inscenacích Pábitelé, Pan Kolpert, Dotěrnosti, Zázrak v černém domě, Živý obraz, Noc bláznů, Periferie.

Z jeho koncertní tvorby jmenujme Wild Animals pro žesťový soubor Prague Brasstet, Tanec smrti aneb Ještě Pámbů neumřel pro sbor, housle a dva recitátory na slova Karla Šiktance, pásmo písní Karla Kryla pro harfu, klarinet, kytaru a zpěv Salome či symfonické skladby Christmas on the Moon a Pryskyřice.

Jako aranžér spolupracoval s jazzovým kytaristou Davidem Dorůžkou na projektu Konzervativní jazz. Pravidelně spolupracuje také s kytaristou a hudebním skladatelem Michalem Pavlíčkem.

Repertoár

Tristan a Isolda

Tristan a Isolda

Alena Pešková

Taneční drama na motivy staré keltské legendy

Smrt a Láska jako přeludy, které ženou svět proti času a prostoru. Smrt a Láska, které zrazují další přeludy, jako jsou přátelství, pravidla a zodpovědnost.

Taneční zpracování známého příběhu zakázané a nenaplněné lásky Tristana a Isoldy nabízí silné prožívání všech emocí, jichž je plný. Emocí, které jsou vykřičené či zašeptané tělem, gestem, výrazem tváře...Téměř beze slov, ale o to intenzivněji.

Libreto, choreografie, režieAlena Pešková

ScénaRichard Pešek

KostýmyAleš Valášek

Asistenti choreografaBéla Kéri Nagy