Příležitost dělá zloděje

/ aneb Italština pro zamilované

Gioacchino Rossini

operní crazy komedie se záměnou identit premiéra: 7. 10. 2016
Tweetněte nás!

Slibně rozjetý operní road-trip do Neapole končí v bláznivých zmatcích v momentě, kdy na dálku dohodnuté námluvy nečekaně zkomplikuje záměna aut a následně i osob. Když se navrch přidají i vrtochy půvabné, nicméně temperamentní Italky, je to příslib zábavy nejen pro milovníky opery. Tato méně známá Rossiniho jednoaktovka je třetí operou teprve dvacetiletého skladatele podle námětu stejnojmenné francouzské komedie Eugèna Scribe. Pro svůj režijní debut v JD si ji vybral šéf opery Tomáš Studený, který je i autorem nového českého znění.

 

Účinkují

Klementina
Matyáš, její nápadník
Eugenio, její otec
Ernestina, její kamarádka
Matěj
Bonifác, jeho parťák
Dokumenty
Plakát k představení
grafický design / Marek Vácha
Tisková zpráva
Z médií
Deník
5. 12. 2016
Divadelní noviny
29. 11. 2016
Divadelní noviny
29. 11. 2016
zakulturou.cz
28. 10. 2016
MF dnes
6. 10. 2016
www.rozhlas.cz
7. 10. 2016
www.operaplus.cz
8. 10. 2016
www.budejckadrbna.cz
10. 10. 2016
Právo
7. 10. 2016
 
Hudební nastudování Martin Peschík
Scéna a kostýmy Sylva Marková
Asistent režie a choreografie Zuzana Fischerová
Hudební příprava Jan Bubák, Aleš  Vítek
Text sleduje Lucie Bicanová

 
Délka / 75 min.
Úterý
21. 11. 2017
19:00 Budova JD rezervovat
Námět / Eugene Scribe, libreto / Luigi Prividali, překlad a úprava / Tomáš Studený. Partnerem představení je společnost Auta Borek, a.s.

Z vašich ohlasů
Přidejte svůj ohlas

Příležitost dělá zloděje, 6. 4. 2017

Vážený pane Sainere, děkujeme Vám za Váš příspěvek, všech názorů diváků si vážíme, samozřejmě i těch kritických, a všem věnujeme maximální pozornost. Naprosto se s Vámi nechci přít, jak se říká, proti gustu žádný dišputát, Váš názor respektuji, ačkoli pro Vás asi nebude překvapením, přiznám-li, že vaše stanovisko nesdílím. To by celá inscenace vypadala patrně jinak. Jsem si však velmi silně vědom toho, že preference diváků se velice různí. Věnujeme proto velkou péči tomu, abychom měli natolik pestrý repertoár, abychom uspokojili potřeby pokud možno všech. Dle Vašich slov jste patrně milovníkem opery v tradičnějším provedení, což Příležitost skutečně není a nebyl to ani dramaturgický záměr. Vyhozené peníze to však ani zdaleka nejsou, ba naopak, jedná se o jednu z nejméně nákladných operních inscenací za poslední dobu vůbec a už jsme s ní absolvovali i dva velice úspěšné zájezdy s nadšeným ohlasem do Písku a Tábora. Cílili jsme, pravda, spíše mimo řady tradičního operního publika, snaha byla oslovi  t mladé publikum, nebo takové, které dosud k opeře cestu příliš nenalezlo. Na resumé, zda tento záměr vyšel či nikoli, je ale zatím stále brzo. Rád bych Vás však pozval na jiná naše operní představení, doporučuji třeba Dítě a Kouzla, nebo Trubadúra, případně ještě Bystroušku a Rusalku na OH, to jsou určitě tradičněji uchopené opery. Věřím, že si z naší nabídky určitě vyberete a do JD se budete rád vracet. Se srdečným pozdravem
Tomáš Studený, umělecký šéf opery JD

Příležitost dělá zloděje, 5. 4. 2017

Dobrý den, 3.4. jsem se účastnil opery Příležitost dělá zloděje, která se mé babičce líbila a říkala mi, ať Vám můj názor nepíšu, ale mě osobně toto představení velmi zklamalo. Myslel jsem si, že jdu do divadla a né do kina, tak není zapotřebí v pozadí něco promítat na plátně nebo přehlušovat zpěv a sbor tím, že pustíte zvuk deště přes reproduktory. Opera je klasický žánr a tudíž by měla zůstat tak klasická, jak jen to jde, protože zbytečné modernizace jí jen škodí. Není nad operu v originále a bez úprav. Dále si nemyslím, že Rossini, který zemřel v roce 1868, by zpíval o tom jak jede auto po dálnici a je tak velká bouřka, že ani střerače to nestíhají stírat. Zvlášť si to nemyslím proto, že 1. automobil byl vynalezen až v roce 1886 což je o 74 let později, než byla vydána tato opera. Myslím si, že za toto představení to byly doslova vyhozené peníze. Zároveň musím vyzdvihnout výkon zpěvačky Kristýny Vylíčilové, která má nádherný hlasový fond. Zde bych měl jeden dotaz. Když máte kapacity na to dělat opravdovou operu, proč jí neděláte? V hudebním/divadelním umění není nic hezčího než klasická opera a nemusí jí zpívat Bezcala, Netrebko ani Garanča.
Lukáš Sainer


Přidejte svůj ohlas

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Vaše jméno    kontakt


Kontrola proti robotům: Součet 1 + 975 je:
© 2002 - 2017 Marten & Louis, spol. s.r.o., www.marten-louis.cz // design - www.designatelier.cz
Připomínky a návrhy zasílejte na czech@marten-louis.cz.
Všechna práva vyhrazena, Jihočeské divadlo, příspěvková organizace
Dr. Stejskala 19, 370 47 České Budějovice