Sophie Debou

sólistka baletu

Sophie se v Krakově a je napůl Polka a napůl Francouzka. Tancovat začala v pěti letech v rodném městě, kde se věnovala lidovému a klasickému tanci. V deseti letech nastoupila do Národní baletní školy nedaleko jejího rodného města, v Bytomi, kde se zdokonalila v klasickém, současném a lidovém tanci a také získala první jevištní zkušenosti v představeních „Beatles a Queen“ a „Pan Twardowski“ ve Slezské opeře. Když jí bylo 16 let, přestěhovala se do Německa, kde se vzdělávala na Baletní akademii Benedicta Manniegela v Mnichově. Tam měla možnost zdokonalovat svou techniku a umění u zkušených tanečních pedagogů.
Po roce byla přijata do školy Roselly Hightowerové se sídlem v Cannes, kde rozšířila své taneční schopnosti směrem k neoklasice a moderně. Dostali příležitost tančit skladby, jako např: „Serenáda“ od George Balanchina, ‚Tribulations‘ od Juliena Guérina, ‚Stetl‘ od Richarda Wherlocka, ‚O Fortuna‘ od Michelle Meroly, ‚12 Postdated Cheks‘ od Elly Rothschild, ‚Romeo a Julie‘ od Angelina Preljocaje a mnoho dalších.

V průběhu let také získávala zkušenosti na letních kurzech, kterých se účastnila, například na Royal Ballet Summer School v Londýně, Académie Princesse Grace v Monte Carlu a IB Stage v Barceloně, kde měli možnost tančit repertoár Matse Eka, Williama Forsytha, Jeana-Christopha Maillota a Davida Dawsona. Kromě toho strávila týden na stáži v Baletu Dortmund a NRW Junior Ballet. Měla také možnost absolvovat hodiny a workshopy se soubory v Nizozemsku a Belgii, jako jsou Het National Junior Company, Ballet Flanders, Introdans a Nederlands Dans Theatre.

V roce 2019 se připojila k tanečnímu souboru Benedict Manniegel Dance Company v Mnichově. V roce 2020 nastoupila do souboru Jihočeského divadla v Českých Budějovicích jako členka baletního souboru. Měla možnost ztvárnit roli princezny Floriny ve Šípkové Růžence.

V roce 2022 se stala demisólistkou a tančila hlavní role v představeních Labyrint pana Fauna jako Ofélie, Tristan a Isolda jako Isolda, Popelka jako Popelka a Slovanské tance jako Dívka. V roce 2023 se stala sólistkou, o rok později pak získala Cenu Jihočeská Thálie za roli Popelky.

Program

Srpen 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Šípková Růženka  1.8. Začátek 20:30 Konec 22:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Šípková Růženka So  2.8. Začátek 20:30 Konec 22:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Šípková Růženka Ne  3.8. Začátek 20:30 Konec 22:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Šípková Růženka Út  5.8. Začátek 20:30 Konec 22:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Šípková Růženka St  6.8. Začátek 20:30 Konec 22:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Šípková Růženka Čt  7.8. Začátek 20:30 Konec 22:00 Místo Otáčivé hlediště Volných míst 20+ Detail inscenace
Září 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Slovanské tance Út  30.9. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Říjen 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Popelka Po  6.10. Začátek 10:00 Konec 11:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace Koupit za školu tickets
Mladí, krásní a navždy So  11.10. Začátek 18:00 Konec 19:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Listopad 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Slovanské tance So  1.11. Začátek 17:00 Konec 18:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Tristan a Isolda St  5.11. Začátek 10:00 Konec 12:00 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace Koupit za školu tickets
Deník přání Derniéra Poslední sezóna  14.11. Začátek 19:00 Konec 20:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Mladí, krásní a navždy So  29.11. Začátek 19:00 Konec 20:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Prosinec 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Mladí, krásní a navždy So  13.12. Začátek 17:00 Konec 18:00 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher