Novinka na Půdě - Téměř dokonalá láska

Tweetněte nás!

Poslední činoherní premiérou sezóny 17/18 bude Téměř dokonalá láska. Režie a dramaturgie se společně ujali mladí tvůrci Kristýna Kosová a Adam Svozil, kteří spolu tvoří neoddělitelnou režijně – dramaturgickou dvojici. My jsme je pro Vás trochu vyzpovídali…

Premiéra 7. 4. 2018 na Studiové scéně Na Půdě

Kristýna Kosová se narodila v roce 1992 v Praze. Absolvovala studium režie a dramaturgie na katedře činoherního divadla DAMU. Během studií začala spolupracovat se spolužákem Adamem Svozilem. Zakončili studium absolventskou inscenací Rituální vražda Gorge Mastromase (D. Kelly) v Divadle Disk, která následně získala cenu Marka Ravenhilla za nejlepší českou divadelní inscenaci nového textu. Během roku 2015 společně hostovali ve Studiu hrdinů a v Divadle v Dlouhé. Na podzim 2016 byla v Disku uvedena autorská úprava hry B. Hančilové Kamarádi, kde znovu měli možnost pracovat s nastupujícím hereckým ročníkem. Začátkem roku 2017 měla v Astudiu Rubín premiéru inscenace Já, mé druhé já a já a (J. Vaněk, adaptace: Kosová, Svozil), která se dočkala i rozhlasového zpracování. V uplynulém roce byly uvedeny inscenace Iluze (I. Vyrypajev) v divadle J. K. Tyla v Plzni a Dánská občanská válka 2018 - 24 v Divadle Na Zábradlí. Koncem února bude mít premiéru připravovaná inscenace 451 stupňů Fahrenheita v Činoherním studiu v Ústí nad Labem.

Adam Svozil se narodil v roce 1991 v Olomouci. V roce 2017 absolvoval na Katedře činoherního divadla DAMU - obor režie. Mezi jeho školní práce patří např. autorská úprava Snu noci svatojánské nazvaná *JAKO SEN*, nebo autorská úprava 3 aktovek Tennessee Williamse Tennessee Blues. Nazkoušel řadu scénických čtení (např. Peklo je taky jenom sauna pro Divadlo Letí.) Jeho absolventskou inscenací v Divadle Disk je Rituální vražda Gorge Mastromase od Dennise Kellyho, která získala Cenu Marka Ravenhilla za nejlepší českou divadelní inscenaci nového textu za rok 2015.

Hra Téměř dokonalá láska bude u nás uvedena jako první inscenace v Čechách, jak byste na ni diváka nalákali?
Kristýna: Hra má především zajímavou narativní formu a odehrává se v různých časových rovinách. Každá z postav má svojí vlastní verzi příběhu, kterou předkládá divákům. Napětí, které toto ,,doplňování skládačky“ produkuje, dodává hrě téměř detektivní charakter.
Adam: Myslím, že hra je určena pro milovníky „thrillerů s přesahem“ (při četbě jsem si vzpomněl třeba na film Zmizelá). Nás zaujala především kvůli kritice patriarchální společnosti a tím, jak tematizuje fungování médií a kulturu celebrit. Kromě těchto společenských témat autorka zajímavým způsobem vykresluje psychologický profil dívky po mnoho let vězněné ve sklepě a ne úplně čistou hru novináře, který její příběh v sérii článků přibližuje. V neposlední řadě se však hra vyznačuje velmi zvláštní strukturou, při níž se minulost prolíná se současností, přičemž někdy se na jevišti odehrávají současně.

Otázka lehce bulvární: kdo s kým a proč ve Vaší hře?
Kristýna: To nebudu prozrazovat.
Adam: Ve hře se setkáváme s trojicí postav - dívkou Chloe, únoscem Matthewem a novinářem Gregem. Vzhledem k tématu hry se však spíš než v obvyklém „kdo s kým“ pohybujeme především v rovině patologických mezilidských vztahů - únos/věznění/manipulace a trauma.

Otázka lehce klasická: v Českých Budějovicích by chtěl žít každý, jaký máte k našemu městu vztah?
Kristýna: K jižním Čechám mám obecně dobrý vztah, ale žít bych tu asi nechtěla.
Adam: Zatím se spíš těším, že si během zkoušení tento vztah vytvořím. Když jsem jako malý sbíral pivní podtácky, jeden jsem si z Budějovic přivezl. Takže základ tu je, ne?

Vzpomínáte na svůj vůbec první divadelní zážitek a jak ovlivnil Váš pohled na divadlo?
Kristýna: Nemám jeden konkrétní moment. Spíše si vybavuji řadu zážitků z dětství, kdy jsem v divadle vystupovala v tanečních představeních a různých dramaťácích, a vždycky mě to prostředí zajímalo. Bavily mě všechny složky, které jsou spojené s procesem přípravy.
Adam: Přestože dle fotografií lze soudit, že mě máma i babička Lída brávaly do Moravského divadla od raného věku, první opravdová (ač velmi matná) vzpomínka se týká Mikuláškovy iscenace Merlin aneb Pustá zem, který na mě zapůsobil svou zvláštní, ironicky magickou atmosférou.

Jste jedno tělo a jedna duše pouze na jevišti?
Kristýna: Vskutku ano, ale ani v tomhle případě bych to asi takhle neformulovala. Často si i oponujeme. V tom tkví jedna z výhod naší spolupráce.
Adam: Řekl bych spíš, že ani na jevišti jimi nejsme - a právě z toho se snad rodí tvůrčí dialog.


© 2002 - 2019 Marten & Louis, spol. s.r.o., www.marten-louis.cz // design - www.designatelier.cz
Připomínky a návrhy zasílejte na czech@marten-louis.cz.
Všechna práva vyhrazena, Jihočeské divadlo, příspěvková organizace
Dr. Stejskala 19, 370 47 České Budějovice
Zásady ochrany osobních údajů