Miloš Horák

bas

Narodil se v Mladé Boleslavi. Pěvecké vzdělání získal soukromým studiem u prof. René Tučka a doc. Kataríny Bachmannové. Absolvoval také mistrovské kurzy u prof. Nikolause Hillebranta, se kterým spolupracuje dodnes.
V roce 2000 byl angažován v operním souboru Městského divadla v Ústí nad Labem, kde účinkoval např v operách Madamme Butterfly - strýc Bonzo , La traviata - Markýz d´Aubigni, Hoffmanovy povídky - Hermann.
Od roku 2004 vystupuje ve Státní opeře Praha v rolích: Narumov - Piková dáma,Hrabě Ceprano - Rigoletto, Fiorillo - Lazebník sevilský, Vaudemont - Sicilské nešpory, Sciarrone - Tosca, Císařský komisař - Madamme Butterfly, Mandarin - Turandot.
V roce 2008 se stal finalistou Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka v Karlových Varech.
Od sezóny 2009 - 2010 je sólistou Státní opery Praha a následně pak i sólistou opery Národního divadla, kde účinkuje například v operách: Figarova svatba - Figaro, Kouzelná flétna - Papageno, Don Giovanni - Leporello, Lucia di Lammermoor - Raimondo, Lazebník sevilský - Basilio a Bartolo, La Bohéme - Coline, Rigoletto - Monterone, Otello - Lodovico, Trubadůr - Ferando, Macbeth - Banco, Aida - Ramfis. Se soubory Státní opery a Národního divadla vystoupil také na několika japonských turné jako Papageno, Figaro a Ramfis.
V červnu 2014 se s velkým úspěchem představil v roli Leporella na operním festivaluZomeropera v belgickém Alden Biesen.
V prosinci 2015 vystoupil na závěrečném galakoncertu Mezinárodního operního fóra v Běloruském Minsku.
Je také stálým hostem divadla J. K. Tyla v Plzni a Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Zde nastudoval například role Colina v Pucciniho La Bohéme, Basilia v Lazebníku sevillském, Leporella v Donu Giovannim , Osmina v Únosu ze Serailu a Alfia v Sedláku kavalírovi za kterého byl v širší nominaci na cenu Thálie. V lednu 2016 poprvé vystoupil v roli Kašpara ve Weberově Čarostřelci v divadle J. K. Tyla v Plzni.
Věnuje se také koncertní činnosti. Vystupuje například s Českou filharmonií, Brněnskou filharmonií, Plzeňskou filharmonií nebo s Komorním orchestrem Bohdana Warchala. Nastudoval basové party např. v Bachově Magnificat, Vánočním oratoriu, Händelově Mesiaši, Haydnovu Stvoření, Mozartově Korunovační mši a Requiem, Verdiho Requiem, Mendelsonově Eliáši a v Dvořákově Te Deum.

Repertoár

Lazebník sevillský

Lazebník sevillský

Gioacchino Rossini

Groteska z časů bílých paruk

Komická opera ve svébytném stylu bonvivána Gioacchina Rossiniho, vycházející z italského bel canta, dějově předcházející Mozartově Figarově svatbě. Jiskřivé árie, u nichž si budete podupávat nohou a ještě dlouho vám budou znít v hlavě. Díl první: jak mazaný lazebník zoufalému hraběti ke krásné hraběnce pomohl.

V inscenaci jsou užity rychlé světelné záblesky. 

Už nyní si však můžete přečíst zážitkový obsah inscenace. Najdete v něm spoustu zajímavostí s odkazy a můžete se tak na představení už nyní příjemně naladit.

Hudební nastudování a dirigentMartin Peschík

Režie, choreografieMiřenka Čechová

Režie, choreografiePetr Boháč

ScénografieLucia Škandíková